Březen 2012

Námluvy Skokanů hnědých: Dolní Žleb...26.3.2012

29. března 2012 v 10:01 Příroda
Bylo krásně a hned po školce jsme se jeli se synkem a naší jorkšírkou podívat k rybníku do Dolního Žlebu, jestli už začaly žabí námluvy. Obešli jsme nejdřív největší z rybníků a stále kde nic, tu nic. Zašli jsme i ke dvěma menším a ani tady jsme nenašli známku žabího života. Je fakt, že loni jsme na žáby narazili až o 14 dní později a šlo o ropuchy, ale myslela jsem si, že to na ně přijde dřív, když je letos tak hezky...Usmívající se

Vraceli jsme se k autu s nepořízenou a Davča bručel, jak se na žabky těšil a proč tady nejsou. Malou náplastí byly tyto kačenky...

Procházka kolem pevnosti v Radíkově s nečekaným setkáním...25.3.2012

26. března 2012 v 22:57 Procházky v okolí
Po skončení mushingových závodů se mi ještě nechtělo domů, přece jen bylo teprve půl 11, sluníčko hřálo, výhledy do daleka a moje jorkšírka, kterou jsem po dobu závodů nosila v "pejskotašce", se potřebovala proběhnout. Měla jsem pár tipů, kam bych chtěla jít a protože bylo tak krásně, bylo vlastně jedno kam jdeme, hlavně že jdeme. Doufala jsem, že se mi do cesty připlete nějaké zvířátko, které Tina nevyplaší nebo že objevím něco zajímavého.
Zvířátko, které jsem zcela nečekaně potkala, mi jen tak před foťák nepřijde. Možná, že je to jednou za život...Úžasný

Klikatá cesta mezi Radíkovem a Pohořany...zde jsem před měsícem fotila koníky ve volnosti na sněhu...

Radíkovský MID/SPRINT...25.3.2012

26. března 2012 v 13:40 Akce
Závěr mushingové sezóny sebou přinesl slunečné počasí po celý víkend (pro některé psy až moc teplé). Účastníci závodu na suchu se sešli již v sobotu 24.3. u chaty Pod věží na Radíkově (start ve 13 hod), v neděli 25.3. se startovalo v 9 hodin. Délka tratě: Sprint 4km, Junior 1,5 km, děti 500m, Mid 13km.

Závodníci se sešli u CHATY POD VĚŽÍ na Radíkově...

Vidnava a okolí, polské obce Laka a Kalków, Žulová...20.3.2012

21. března 2012 v 23:07 Výšlapy, túry, hory: ČR
Když jsme s kamarádem Tomem plánovali nějaké trasy pro letošní rok, zmínila jsem se, že bych ráda viděla Vidnavu a okolí, s čímž nadšeně souhlasil, protože se tam chtěl také podívat, ale netroufal si mi ji navrhnout, neboť si myslel, že by mě nezajímala. Dosud jsme courali převážně po hřebenech hor a Vidnava je přece jen z "jiného těsta" a není to zrovna vyhledávaná turistická lokalita. A právě tohle nás lákalo...Mrkající
Bylo rozhodnuto během chvilky a v co nejbližším termínu, dokud je tak pěkně. Prostudovali jsme mapy, zajímavá místa v okolí, čas odjezdu, nachystali výbavu a vyrazili. Tentokrát bez mé věrné jorkšírky Tinušky, která se zotavuje po operaci, proto jsem využila zase jednou České dráhy a v 6:30 seděla ve vlaku směr Šumperk.
Tom čekal s jejich felicií u nedalekého Penny marketu a společně jsme pokračovali přes Hanušovice a Lipovou-lázně, kde jsme přehlédli odbočku a zajeli jsme do Jeseníku. Následoval obrat a pak už jsme mířili správným směrem přes Vápennou, Žulovou, Tomíkovice (jestlipak jsou někde i VěrkoviceS vyplazeným jazykem) do Vidnavy.
Město leží západně od Rychlebských hor v tzv. Malé Hané. Sotva jsme přejeli masiv hor, ocitli jsme se na široké rovině a v dálce spatřili náš cíl. Cestou jsme se strašili, co tam najdeme a skutečnost nás docela překvapila...

Červenohorské sedlo, chata Švýcárna a zpět...6.3.2012

8. března 2012 v 12:20 Výšlapy, túry, hory: ČR
Hned další den po mém 14-ti kilometrovém výšlapu následoval další, neméně náročný výšlap. Počasí vydrželo, blankytné nebe bez jediného mráčku, co bychom seděli doma, když máme volno. Doma zůstala akorát Tina, přece jen jsem si říkala, že by toho na ni bylo v krátké době dost, vždyť já jsem taky sotva lezla...Smějící se

Panorama Jesenických kopců...

Chabičov, Řídeč, Šternberk...5.3.2012

6. března 2012 v 1:20 Procházky v okolí
Tuto trasu jsem si vyhlédla celkem nedávno a dodneška jsem ji přes různé nástrahy nemohla absolvovat. Ať už šlo o nedostatek času, veliké mrazy či marodné dítko a při posledním pokusu (před 14-ti dny) o řádnou sněhovou nadílku. Tehdy by se dal případný článek nazvat: Jak jsem si nevzala sněžnice a bylo tam sněhu po kolena (a musela jsem se vrátit po silnici domů). Zato ten dnešní by klidně snesl název: Jak jsem si vzala sněžnice a nesla je pod paží 14 kilometrů...Smějící se

Světle zelená značí trasu mého výšlapu...