Duben 2012

Námluvy Ropuch obecných: Dolní Žleb...26.4.2012

28. dubna 2012 v 22:31 Příroda
Letošní nástup jara byl poněkud pozdější oproti předchozím rokům. Zima se jen tak nechtěla vzdát, v noci klesala rtuť teploměru k nule a vlekoucí se chladné počasí bylo nekonečné. Skokani "na to" vlítli v jediný den (koncem března), kdy se trochu oteplilo, ropuchy si letos daly načas. Oproti loňskému roku měly téměř 3-týdenní zpoždění.
Jakmile teploty vystoupily ke dvacítce, na rybníku se objevily první žabí páry...

Ze Střeně Litovelským Pomoravím na Chomoutovské jezero...20.4.2012

24. dubna 2012 v 14:57 Procházky v okolí
Protože kamarád Tom nikdy nebyl na Litovelském Pomoraví a projevil zájem jej prozkoumat, pro jednou jsme upustili od šplhání po kopcích hor a "oddechli si procházkou po rovině". Naplánování trasy zůstalo na mě, neboť díky Lence a Mirkovi, se kterými tam jezdíme venčit naše pejsky, znám okolí už docela obstojně...Úžasný

Tovačovský zámek a okolí...15.4.2012

16. dubna 2012 v 17:59 Výlety (různé)
Přestože zprávy o počasí nevěstily nic dobrého, nedali jsme se odradit ranním mrholením a vyrazili s kluky a naší jorkšírkou na výlet do Tovačova a potom k rodině do Přerova. Dobře jsme udělali: bylo sice zataženo, ale kromě pár kapek po příjezdu jsme si užili pěkný den...Mrkající

Měsíc...8.4.2012

9. dubna 2012 v 15:00 Příroda

Včera večer jsme se dívali s mužíčkem na DVD na upíří horor "Noc hrůzy". Než jsme šli spát, zaregistrovali jsme veliký měsíc, vynořující se nad lesem. Trochu mi naskočila husí kůže, ale vlastně jde jen o optický klam, jak jsem jednou kdesi četla. Ospalost byla tatam, "fotoimpuls" mě dohnal k činnosti.
Stačilo "jen": Použít teleobjektiv, pozápasit se stativem, vymrznout v pyžamu u otevřeného okna v podkroví, nastavit samospoušť a...pak už jen doufat. Navíc se kvapem k měsíci blížil mrak "kurvič" a v momentě ho překryl! Takže aspoň jedna fotka, příště se třeba zadaří líp...Mrkající

Z Mutkova do Šternberka...3.4.2012

5. dubna 2012 v 11:46 Procházky v okolí
Slunečný jarní den a dostatek času mě vylákal do přírody. Vytiskla jsem si mapu, nachystala výbavu a natěšená s batohem na zádech a věrnou jorkšírkou jsem vyrazila v 9:30 autobusem do Mutkova se záměrem dojít odtud až domů...Usmívající se
Trasu jsem předem neměřila, jen tipovala, proto mě překvapilo, že to bylo něco přes 18 km. Tady je mapa se zakreslenou trasou.

Kostel v Mutkově

Sněženkové mámení: Litovelské Pomoraví...1.4.2012

2. dubna 2012 v 22:21 Procházky v okolí
Přestože počasí těchto dní není nijak veselé, dají se vychytat, při troše štěstí, i pěkné okamžiky mezi pršením a sněžením. A protože v Litovelském Pomoraví právě vrcholí sněženkové období, naložili jsme s Lenkou a Mirkem naše pejsky a vyrazili na procházku...Mrkající