Květen 2012

Rozhledna Velký Roudný...14.5.2012

31. května 2012 v 9:59 Rozhledny
Na naší zahradě u domu pomalu vzniká nová skalka. Ono to ještě nějakou dobu potrvá, než bude hotová, neboť času je málo. Po poradě s p.Radimem Slabým v Paseckém arboretu jsme se vypravili do lomů v okolí Slezské Harty pro čedič, který bude tvořit základ pro skalničky a neměl by jím prorůstat plevel.
Jedno odpoledne jsme skočili s manželem a synkem do auta a se zapojeným vozíkem jsme vyrazili za čedičem. Protože jsme nevěděli přesně, ke kterému lomu jet, postupně jsme objeli všechny.
U Slezské Harty se nachází lomů hned několik. Jako první jsme stavěli ve Valšově. Tam však bylo po 5.hodině zavřeno a nenašli jsme ani hlídače, ani žádné info, od kolika-do kolika mají otevřeno. Pokračovali jsme ke druhému lomu ve Valšově, avšak ten byl zavřený a údajně nějakou dobu nefunkční. Místní pán nám poradil lom v Bílčicích a my doufali, že bude otevřen...
Cestou do Bílčic jsme kopírovali břehy nádrže Slezská Harta a u obce Roudno ve mě vzplála touha, zastavit se na místní rozhledně. Udělali jsme si tedy krátkou rodinnou procházku s pěkným výstupem na nejvyšší sopku Nízkého Jeseníku Velký Roudný...Mrkající

Cesta k rozhledně začíná u silnice mezi obcemi Roudno a Křišťanovicemi. Zelená značka nás vedla nejprve po betonové cestě, která brzy přešla v travnatou, zvedající se příkře vzhůru...

Sraz Klubu sběratelek pohlednic na Q-ranči u pramene Dyje...18.-20.5.2012

24. května 2012 v 14:08 Klub sběratelek
Naše "klubová máma" Marta dostala skvělý nápad: k 10. výročí založení Klubu sběratelek pohlednic sloučit sekci koňařek a pejskařek dohromady a uspořádat sraz na Q-ranči u pramene Dyje. Tento návrh jsme všichni přijali s radostí: lépe se tak poznáme a ti, kdo byli na ranči v roce 2009 se těšili dvojnásob...Mrkající

Q-ranč se nachází u obce Bezděkov nedaleko města Třešť, obklopen lesy a loukami, jako stvořenými na dlouhé vyjížďky a načerpání klidu...

Štramberk a okolí...8.5.2012

23. května 2012 v 22:02 Výlety (různé)

Z Hukvald jsme se vydali do cca 10 km vzdáleného Štramberka. Jak je z mapy patrné, nezaháleli jsme. Měla jsem trochu obavy, jestli stačíme navštívit mnou vytyčené cíle, ale zadařilo se výborně. Našeho 6-ti letého synka popadla turistická nálada a bylo vyhráno...Mrkající Naše trasa je označena nevšední růžovou...

Zřícenina hradu Hukvaldy...8.5.2012

21. května 2012 v 10:49 Výlety (různé)
Byl svátek, u nás od rána svítilo sluníčko a tak jsme vyrazili na Hukvaldy. Dalším z cílů tohoto dne bylo město Štramberk, kam jsme se už dlouho plánovali podívat. Mapu s počasím jsem studovala ještě večer předtím: mělo být 18-20 stupňů a slunečno. Skutečnost však dopadla úplně jinak...Nerozhodný

Hrad Hukvaldy (když se počasí umoudřilo)

Arboretum "Makču Pikču" v Pasece...6.5.2012

15. května 2012 v 14:55 Výlety (různé)
Každý rok na jaře vyrážíme s rodinkou do Paseckého arboreta a jinak tomu nebylo ani letos. Nejlepší měsíc na tuto návštěvu je květen, kdy arboretum září všemi barvami...Mrkající

Rozhledna Háj u Šumperka...29.4.2012

9. května 2012 v 22:11 Rozhledny
Rozhledny mě lákají čím dál víc, zvlášť teď, když jsem zvítězila nad závratěmi. Už dlouho jsem měla v plánu zajít na rozhlednu Háj u Šumperka a to z několika důvodů: vím o ní od kamaráda Toma, který ji pravidelně navštěvuje, je dobře přístupná, nemá roštové schodiště a...třeba jednou bude mít svou turistickou vizitku. Mrkající
Jelikož ještě není hlavní sezóna, je rozhledna otevřená pouze o víkendech. Domluvili jsme se na neděli. Na poslední chvíli se k nám připojila kamarádka Lenka, která mě a Tinu vyzvedla autem na Uničovském vlakovém nádraží. Po příjezdu do Šumperka jsme zanechaly auto u Tomova bydliště a společně jsme vyrazili na autobusovou stanici u vlakového nádraží. Tom měl původně v plánu delší procházku, my jsme mu ji poněkud zkrátily, neboť jsme odpoledne jely fotit koníky. Měli jsme časovou rezervu, tak jsme se trochu prošli městem...

Z autobusu jsme vystoupili v obci Hrabenov. Všude krásně kvetly stromy a louky, až nás s Lenkou začalo lákat šmejdění po koních. Trochu jsme tím Toma škádlily a on pochopitelně prskal. Tak fajn, půjdem tedy do Háje...vlastně na Háj. Úžasný

Rozhledna Pastýřka u Moravské Třebové...28.4.2012

5. května 2012 v 14:28 Rozhledny
Při návratu z Krajské výstavy psů v Dětřichově u Svitav jsme s Petrou a Markétou, na mou prosbu, zastavily na okraji Moravské Třebové s cílem vyjít cca 2km k rozhledně Pastýřka. Úžasný

Auto jsme zanechaly na širším plácku asi 300m před kruháčem a vyrazily jsme v doprovodu Markétina Australského ovčáka Peruna vpravo po louce na kopec...