Červenec 2015

Tiské stěny a hrad Český Šternberk...19.7.2015

31. července 2015 v 8:37 Výlety (různé)
V neděli ráno po snídani v hotelu Ostrov , rozloučení s našimi hostiteli a příjemným personálem hotelu, jsme s kamarádkou Olčou a jejími dcerkami přemýšlely, co cestou domů navštívíme. Přece jen by byla škoda odjet rovnou domů z krásné lokality České Švýcarsko bez krátké procházky mezi skalami. Volba padla na blízké Tiské stěny a za Prahou jsme ještě stihly prohlídku hradu Český Šternberk...Mrkající

Výchozím bodem do Tiských stěn (leží v nejzápadnější části Labských pískovců) je Turistická chata Tisá, kde parkujeme a dál jdeme pěšky...

Hotel Ostrov u Tisé v Českém Švýcarsku a plavba po Labi z Königsteinu do Pirny...18.7.2015

29. července 2015 v 23:50 Výlety (různé)
Sedím si tak ve čtvrtek večer a přemýšlím, co s rodinkou podnikneme o víkendu. Zřejmě se budeme věnovat zahradě a možná dorazí přátelé a něco ugrilujem...Když tu zvoní mobil a kamarádka Olča mi s jistotou oznámí, že budu fotit narozeniny německému příteli její kamarádky...A víkend byl naplánován jedna dvě! Úžasný

V pátek odpoledne (hned po mé předsvatební schůzce s nevěstou) frčíme po dálnici směrem na Prahu a potom na Teplice. Nedaleko Tisé, na samých hranicích s Německem, se nachází hotel Ostrov, kde máme zajištěno od našich hostitelů ubytování na 2 noci (stejně jako dalších cca 40 hostů oslavy)...

Rozhledna Brusná, Bludov, Bludoveček, Šumperk...11.7.2015

26. července 2015 v 14:50 Rozhledny
Když se nám začátkem prázdnin pokazilo auto (v servise strávilo 15 dní, neboť závada byla větší, než se předpokládalo), nezbylo nám, než výletovat bez něj a spolehnout se na jiné dopravní prostředky.
Když jsem se dozvěděla od kamaráda T(h)oma o nové rozhledně u Bludova, samozřejmě jsem chtěla být mezi prvními návštěvníky. Stačilo časově naplánovat rodinný výlet a promyslet trasu, abychom spoje stíhali. V tomto případě se nám to povedlo na jedničku...Mrkající

Ve Šternberku nasedáme v 11:58 na vlak a frčíme přes Šumperk do Bludova. Bludovské nádraží leží kus od obce, ale na kopec Brusná s novou rozhlednou je to odtud 1 km...

Cyklovýlet: Šternberk-Hnojice-Žerotín-Pňovice-Tři Dvory-Litovel-Šargoun-Střeň-Štěpánov-Moravská Huzová-Stádlo-Lužice-Šternberk...10.7.2015

13. července 2015 v 13:25 Cyklovýlety

Projížďka na kole do Litovle se vydařila. Počasí tak akorát, času dost a už se těším, až se v klidu podívám po městě a dám si točenou zmrzlinu. První fotku pořizuji po projetí obce Hnojice. Učím se používat aplikaci Endomondo, konečně se mi to daří a tak se můžete podívat na mou trasu zde: https://www.endomondo.com/users/23268993/workouts/558494453

Třemešské rybníky, Muzeum silnic a Městské muzeum v Šumperku...7.6.2015

13. července 2015 v 8:03 Výlety (různé)
V rámci polopracovního výletu jsme vyrazili s Davčou směr Šumperk. V plánu bylo vyfotit ptačí pozorovatelnu u Třemešských rybníků pro TD (Turistický deník), navštívit Muzeum silnic a Městské muzeum v Šumperku a na závěr zajet do Mohelnice, kde bych pro TD vyfotila kostel a navštívili bychom zdejší muzeum. Plány vyšly jen z poloviny, ale o tom už se dočtete v článku...Rozpačitý

Třemešské rybníky tvoří celkem 3 rybníky, z nichž největší nese název "Velký rybník"...

Dobrodružná výprava 2: Libina-Bradlo-Nová Hradečná...1.7.2015

9. července 2015 v 23:03 Výlety (různé)
Rok se s rokem sešel a máme tu další prázdniny. Loni jsme se s mamčou shodly, že bychom mohly udělat z výpravy na Bradlo každoroční tradici. S dětmi jsme vyrazily na (v pořadí 2.) dobrodružnou výpravu...Usmívající se Letos jsme se rozrostli o dalšího člena (mého bráchu) a i když není zvyklý moc na chození, uznal, že to byl parádní výlet na čerstvém vzduchu...Úžasný

Trasa je stejná jako loni s tím rozdílem, že až po Bradlo nepotkáváme žádného turistu. Snažila jsem se fotit děti na stejných místech a vy můžete posoudit, jak moc za ten rok vyrostly...

Cyklovýlet: Šternberk-Olomouc+Vsetín-Přerov+Olomouc-Šternberk (121km)...28.6.2015

9. července 2015 v 17:44 Cyklovýlety
Plánovaný cyklovýlet po cyklostezce Bečva se odehrál s mírnými komplikacemi, zato ve výborné náladě...
Výlet naplánoval kamarád Ráďa z Karviné, zajistil všem místenky (i pro kola) a vzal sebou manžele Andreu a Rosťu (také z Karviné). Ze Šternberka jsme vyrazili s Jitkou a Michalem, s nadšením se přidali i Babičáci Blanča s Ladikem, spolu po cyklostezce do Olomouce. Původně měl jet také můj mužíček, bohužel si den před cyklovýletem na fotbalovém zápase "Děti proti rodičům" odrovnal koleno a místo na kolo sedl do auta směr chirurgie...Samozřejmě nám to bylo všem líto, protože tak bezva parta lidí se nesejde každý den a výlet jsme plánovali víc jak měsíc...
Co se fotografií týče, zrcadlovka tentokrát zůstala doma. Nebylo možné ji vzít sebou, co chvíli zastavovat a zdržovat ostatní. Také počasí nemělo být bůhvíjaké. Prostě zůstala doma a já aspoň jela rychleji. Smějící se Musíte se tentokrát spokojit s mými mobilními výcvaky. Za další mobilní a digitální příspěvky děkuji Jitce a Ladikovi...