Únor 2018

IRSKO 7.část:Donegal, Killybegs, Slieve League, Carrick, Kilcar, Streedagh Beach...7.5.2015

27. února 2018 v 18:59 Dovolená zahraničí
Osmý den našeho pobytu v Irsku odjíždíme v 10 hodin na sever. Cílem tohoto dne je túra po Slieve League Cliffs. Jde o 601 metrů vysoké útesy (nejvyšší útesy v Irsku a také v Evropě), které se nacházejí na jihozápadním pobřeží v kraji Donegal. Ačkoli jsou méně známé než Cliffs of Moher v kraji Clare, útesy Slieve League dosahují trojnásobné výšky...Usmívající se

První zastávkou je město Donegal. Napoleonská kotva a řetěz z francouzské fregaty Romaine souvisí s Napoleonovou neúspěšnou invazí r.1798, zatčením irského vlastence Wolfe Tone a následnou smrtí a v pozdnějších letech slavnou bitvou u Trafalgaru admirála Horatio Nelsona...

IRSKO 6.část: Sligo, Creevykeel, pláže Mullaghmore a Rosses Point...6.5.2015

9. února 2018 v 21:19 Dovolená zahraničí
Nastává šestý den našeho pobytu v Irsku. Míla musí opět do práce, ale nudit nás rozhodně nenechá. V jeho nepřítomnosti si dnes projdeme město Sligo, které je několik let domovem našeho kamaráda. Vybavil nás mapkou s podrobným popisem zajímavých památek, restaurací, kam můžeme zajít na oběd a trasou, kterou jsme si spolu večer prošli a zakreslili do mapky...Úžasný

Po budíčku v 8 ráno pohledem z okna zjišťujeme, že opět leje jako z konve. V 10 už jen mrholí a vycházíme z domu. Z kopce dolů míříme po Caltragh Road na centrum...

Levandulový statek v Bezděkově, zřícenina hradu Brníčko,Levandulová kavárna v Záhřehu...14.7.2017

4. února 2018 v 16:03 Výlety (různé)
Když si syn pozve o prázdninách 3 kamarády, že budou společně stanovat v zahradě a následně je máte neustále kolem sebe v baráku a nápadně vás začíná drnčet hlava, nejlepší je naplánovat nějaký ten celodenní výlet do přírody a doufat, že je utaháte...Smějící se

Už dlouho jsem plánovala zavítat na Levandulový statek v Bezděkově a nyní se naskytla šance, neboť levandule se v této době nachází v plném květu. Vstupné je dobrovolné a samozřejmě každý nějakou tu korunku přihodíme...

Krásné 3 dny na Dašově s návštěvou rozhleden: Ocmanice, Pekelný kopec a Na Kostelíčku...4.-6.7.2017

1. února 2018 v 10:06 Rozhledny
Na pobyt u našich přátel z Dašovského mlýna jsme se celá rodina moc těšili. Na sluníčko, teploučko, venkovský vzduch, rybník a les. Usmívající se A nejvíc samozřejmě na tu naši rozesmátou mlynářku Martu a jejího mlynáře Milana, se kterými se nikdy nenudíme...Mrkající

Cestou na Dašov stavíme u rozhledny Ocmanice, která se nachází u Náměště nad Oslavou...