Dovolená ČR

Dovolená 2016: Stáj Dvorka-Janovice...6.8.2016

13. února 2017 v 12:11
Jak jsem psala v jednom vzpomínkovém příspěvku na naši dovolenou, Ladik si chtěl vyzkoušet jízdu na koni. Obvolali jsme pár stájí v okolí a ochotné lidi jsme našli až ve Stáji Dvorka-Janovice. Telefonická domluva proběhla asi 3 dny před koncem naší dovolené a vyjížďku na koních jsme naplánovali při zpáteční cestě domů...Mrkající

Stáj Dvorka se nachází poblíž Adršpašsko-Teplických skal a soustředí se především na chov chladnokrevných koní plemene Českomoravský belgický kůň. Na rozlehlých pastvinách se prohání 93 koní...

Dovolená v Bernarticích 2016: Důl Bohumír, muzeum v Žacléři...5.8.2016

11. února 2017 v 20:23
Poslední den naší dovolené hlásí předpověď opět déšť a teploty max. do 15-ti stupňů. Shodujeme se, že nejlepší bude výletovat v podzemí. Výběr padá na měděný důl Bohumír u Jívky...Mrkající

Ústí štoly Bohumír se nachází uvnitř areálu firmy Gemec-Union a.s....

Dovolená 2016: Adršpašské skály, Galerie Draka v Trutnově...4.8.2016

9. února 2017 v 14:24

Pískovna Adršpach...

Konečně první slunečný a teplý den na naší dovolené, který si parádně užijeme. Ráno odjíždíme z Bernartic do Adršpachu, kde stavíme s auty na velikém parkovišti. I takto zrána stojíme v poslední řadě, zbývá už jen pár míst. Přijet o chvíli později, nemáme kde zaparkovat, neboť auta najíždí neustále. Jsme docela v šoku. Naposledy jsme tu byli před 8-mi lety a nyní turistů masivně přibylo, což nelze přehlédnout. Naproti parkovišti stojí nové restaurace, veřejné wc, vpravo budova IC. Skrz davy lidí se mi ani nechce vytahovat foťák, rovnou vystojíme frontu ke kase a konečně jsme za branou u pískovny...Mrkající

Dovolená 2016: Malé Svatoňovice, rozhledna Žaltman, rozhledna na Markoušovickém hřebeni, tvrz Stachelberg...3.8.2016

6. února 2017 v 17:12
Pátý den naší dovolené v Bernarticích odjíždíme na výlet do Malých Svatoňovic, kde máme v plánu navštívit pár míst. Blanča s Fildou a náš Davča zůstávají na chalupě (a dobře dělají, protože Filda dobírá antibiotika, Davča mu dělá společnost a dnešní počasí je...příšerné). Ladik a Luky jedou s námi naším autem, v pohodě se vejdeme...Úžasný

Muzeum Bratří Čapků na náměstí Karla Čapka v Malých Svatoňovicích...

Dovolená 2016: Teplické skály...2.8.2016

2. února 2017 v 19:30

Brzy ráno hromadně odjíždíme z Bernartic před Trutnov a Jívku do Studnice. Auta zaparkujeme na volném plácku nedaleko chatek a vypravíme se po červené značce k Teplickým skalám...

Dovolená 2016: Rozhledna Eliška, důl Jan Šverma v Žacléři, Trutnov...1.8.2016

30. ledna 2017 v 19:23

Další den naší společné dovolené jsme se celá parta vypravili na zajímavá místa v okolí Žacléře. První zastávkou byla rozhledna Eliška, která stojí v areálu tvrze Stachelberg. Hned u cesty se nachází malé parkoviště, které dnes bylo naštěstí volné...Usmívající se

Dovolená 2016: Výšlap na Královecký Špičák...31.7.2016

28. ledna 2017 v 14:32

Druhý den našeho pobytu na chalupě v Bernarticích vyrážíme na výšlap směr Královecký Špičák. Nejdeme v plné sestavě: Blanča s Fildou zůstávají v chalupě (Filda dobírá antibiotika a musí se šetřit)...

Dovolená 2016: Bernartice...30.7.-6.8.2016

27. ledna 2017 v 14:07
Dovolenou 2016 jsme strávili opět s našimi přáteli Gabrhelovými. Po Českém Švýcarsku, Šumavě a Chorvatsku byla toto naše 4. společná dovolená. Nemusím dodávat, jak moc se naši kluci těšili, že budou zase spolu a zažijí nějaké to dobrodružství...Mrkající

Po společné poradě jsme začátkem roku vybrali "Chaloupku na Vršku" v Bernarticích s krásným výhledem na Vraní hory a Krkonoše...

Víkendový pobyt na Pálavě...17.-19.4.2015

28. dubna 2015 v 15:44
Již dlouho mi v hlavě klíčila myšlenka pobytu na Pálavě s parádní turistickou trasou. Letos na ni konečně došlo a musím říct, že si naše rodinka celý víkend užila, přestože bylo chladněji, než bychom si přáli...Úžasný Reportík musím rozdělit na 2 části.

Penzion U Hájků a přilehlá restaurace Na Růžku v Křepicích...

Dovolená 2014-Střední Čechy: Koněpruské jeskyně, Karlštejn, lom Amerika...24.7.2014

10. listopadu 2014 v 11:32

Před vchodem do Koněpruských jeskyní...

Dovolená 2014-Střední Čechy: Hrady Točník a Žebrák, zámek Zbiroh, Čertova skála...23.7.

6. října 2014 v 22:31

Hrad Točník (foceno z hradu Žebrák)

Na tento výlet jsem se moc těšila. Krásné počasí, teploučko a dva hrady v jednom místě...Úžasný

Dovolená 2014 - Střední Čechy: celodenní výlet do Prahy...22.7.

3. října 2014 v 9:57

Úterní výlet patřil Praze. Měli jsme vytipovaná místa a muzea, která bychom chtěli navštívit. Zvolili jsme nejjednodušší variantu přemisťování: auto jsme zaparkovali ve Zličíně u řetězce Ikea (parkování zdarma do 21 hod) a zakoupili jsme si celodenní jízdenky na MHD. Takto jsme projeli Prahu křížem krážem, viděli, co jsme vidět chtěli a den to byl velice pestrý...Úžasný

Dovolená 2014 - Střední Čechy: Hořovice a rozhledna Třenická hora u Cerhovic...21.7.

25. září 2014 v 16:48

Zámek Hořovice

Na tento výlet jsme vyrazili jen já a Davča autobusem z Komárova. Jak už jsem psala v prvním článku o dovolené 2014, měli jsme auto se závadou od soboty v servise. Bylo pondělí a manžel zůstal v opravně, samozřejmě jsme byli napjatí, co máme vlastně za závadu, proč se auto stalo najednou neříditelným. Počasí bylo od rána takové všelijaké, na koupání v přehradě to nevypadalo, tak jsem si s Davčou udělala výlet...

Dovolená 2014-Střední Čechy: Chaloupky, přehrada Záskalská, zřícenina hradu Valdek...19.-25.7.

24. září 2014 v 22:28

Pro letošní dovolenou jsme přijali pozvání našich přátel Petry, Mirka a Evičky z obce Ptákov-Chaloupky ve Středních Čechách (oblast Brdy). Hned v úvodu bych jim chtěla poděkovat jménem naší rodinky za pozvání (cítili jsme se opravdu jako doma), za pomoc (viz níže) a vůbec zato, že jsou...Mrkající

Kašperské Hory, Boubínský prales, Lenora, Lipno...4.8.2012

16. listopadu 2012 v 9:38

Radnice na náměstí v Kašperských Horách...

Při návratu ze Šumavy domů jsme stačili navštívit několik zajímavých míst. První zastávka se konala ve městě Kašperské Hory. Na náměstí nebylo kde zaparkovat a když jsme zastavili u jedné bytovky, vyběhla z ní bábinka a začala lamentovat na celé kolo. Když jsme ji uklidnili, že si pouze udělám pár obrázků a zaběhnu do IC, utichla, ale hlídkovala dál.Usmívající se Nezbylo mi než vzít město rychlocvalem se synkem, žadonícím o zmrzlinu, v závěsu...Smějící se

Dovolená Šumava: Svinná Lada, Chalupská slať, Nová Hůrka, jezero Laka...3.8.2012

25. října 2012 v 21:25

Poslední den naší dovolené jsme naplánovali návštěvu Chalupské slatě a jezero Laka. Chalupská slať se nachází kousek od parkoviště (hned u silnice) ve Svinné Ladě, takže je hezky v dosahu, nemusíte ujít několik kilometrů, abyste se k ní dostali a dřevěný chodník začíná u IC. Jde o vůbec nejlépe vybavené IC, které jsme navštívili...Usmívající se

Dovolená Šumava: Pancíř, Špičácký želez.tunel, Nýrská přehrada...2.8.2012

24. října 2012 v 12:19
Poslední dobou nestíhám psaní reportíků, práce a učení s prvňáčkem mi zabírá hodně času. Než doženu popsat všechno, o co bych se ráda s vámi podělila, berte skluz s články jako "vzpomínku na léto". Mrkající

Na Šumavě bylo fajn a pěkný byl i výšlap na vrchol Pancíř, kde se nachází chata s restaurací a rozhlednou. Fotku našich dětí jsem pořídila poblíž dolní stanice lanovky na Pancíř. Auta jsme zanechali na placeném parkovišti na Špičáckém sedle u hotelu Karl (jediné placené parkoviště, na které jsme na Šumavě narazili). Parkovné (100,-) vybíral Leandro, občan Dominikánské republiky, který mimo jiné vyučuje na Špičáku Zumbu. Tady na Šumavě na nás působil až moc exoticky (mám s ní fotku, ale nemusíte vidět všechno). Úžasný

Dovolená Šumava: Kvilda, Jezerní slať, Horská Kvilda...1.8.2012

24. září 2012 v 10:35

Z Modravy jsme odjeli na Kvildu. Když jsme sjížděli do údolí, naskytl se nám na ni krásný pohled...

Dovolená Šumava: Modrava a Tříjezerní slať...1.8.2012

6. září 2012 v 13:24
Poslední dobou není jaksi čas na spisování reportíků a tak se chytám každé chvilky, kdy můžu napsat pár slov. Dovolená za námi, mám pěkný skluz, ale co se dá dělat. Vezmu to tedy zkráceně a hlavně obrázkovou formou...Úžasný

Po příjezdu na Modravu jsme zaparkovali na parkovišti u cesty nedaleko IC a vykročili po červené značce k 3 kilometry vzdálené Tříjezerní slati...

Dovolená ŠUMAVA: Hauwaldská kaple u Srní, Vchýnicko-Tetovský plavební kanál...1.8.2012

29. srpna 2012 v 22:41
Tento den jsme si náležitě užili, i když jsem se po ránu musela rozčílit. Než jsme vyrazili na výšlap, stavili jsme se nakoupit v Železné Rudě. Chlapi zůstali v autech a do řetězce COOP (jsou po celé Šumavě) jsme šly jen Blanča, já a děti. Poučena z předchozích túr (mimo civilizaci jídlo neseženete), v hlavě jsem měla seznam potravin, které koupím, abychom v lesích netrpěli hlady. Mrkající
Sotva jsme se s Davčou zastavili u sýrů, hned nás od nich s hlasitým "Z dovolením!" vystrkal chlap s vozíkem, naloženým bednami. Za chvíli nás hnal před sebou od uzenin! Sotva jsem nabírala rohlíky a v duchu počítala 20ks, opět mě vyhnal, protože honem musel doplnit další. Nemohla jsem se dopočítat, protože mě pořád postrkoval tu a tam. To už jsem začínala vibrovat, ale držela jsem se.
Právě jsem trhala sáček na další rohlíky, když se mi za zády ozvalo: "Ehm, ehm...!" Dva kroky ode mě stál ten samý chlápek, v ruce smeták a s velice důležitým obličejem mi naznačoval, že stojím zrovna v místě, které nutně potřebuje zametat!!!Překvapený
Pohár trpělivosti přetekl: "Nechte mě konečně v klidu nakoupit! Co jsem sem vlezla, pronásledujete mě a lezete mi za zadkem po celé prodejně! Křičící
Výsledek se dostavil: chlap hbitě zmizel i se smetákem a neukázal se do konce mého nakupování. To byl vážně zážitek! Smějící se

Autem jsme pak dojeli do Srní-Mechova a hned na kraji obce zaparkovali na značeném parkovišti. Gabrhelovi zůstali v Srní, kde jsme se s nimi měli sejít po shlédnutí Hauswaldské kaple...

Vchýnicko-Tetovský plavební kanál...

Dovolená ŠUMAVA: Prášily, Prášilské jezero a rozhledna Poledník...31.7.2012

27. srpna 2012 v 15:16
V plánu tohoto dne bylo Prášilsko: konkrétně Prášily, Prášilské jezero a rozhledna Poledník. Nějakým zázrakem se mi podařilo vypakovat z chalupy obě naše rodiny v půl 10 ! Poučeni z předešlého výšlapu o poznatek, že kromě obcí nikde nic k jídlu neseženeme, nabalili jsme si pořádné svačiny a vyrazili autem do Prášil.Mrkající
Mapa naší pěší trasy ZDE.

Po příjezdu do Prášil, které leží 20 km jihovýchodně od Železné Rudy, jsme zaparkovali u cukrárny Pampelišky...

Dovolená ŠUMAVA: Špičák,Černé jezero,vodopád Bílá Strž, Čertovo jezero...30.7.2012

24. srpna 2012 v 21:44
Původně jsme měli v plánu půjčit si kola a urychlit a zpříjemnit si tak cestu k jezerům. Odjeli jsme do obce Špičák, auta zanechali na neplaceném parkoviště (na Šumavě jsme za celou dobu narazili na jediné placené parkoviště - na Špičáckém sedle) a pěšky jsme došli do Sport areálu. Tam jsme se dozvěděli, že jsou, až na 3 poslední, všechna kola půjčená. Nezbývalo, než se vydat k jezerům po svých...Nerozhodný
Mapa našeho výšlapu ZDE.

Sport areál a Bike park na Špičáku...

Dovolená ŠUMAVA 28.7.-4.8.... Železná Ruda a Brčálník

24. srpna 2012 v 10:58
Když jsme 28.7. dorazli po ujetí 380 km na pronajatou chalupu, byl už skoro večer a pršelo. Měli jsme trochu problém ji najít, protože byla skvěle ukrytá a navigace oblast Brčálník nezobrazovala. Majitelka, příjemná paní, nás navigovala po telefonu a čekala na nás u příjezdové cesty. Po prohlídce a vysvětlení, co, kde a jak, nám předala klíče a s popřáním pěkné dovolené odjížděla domů do Nýrska...Mrkající

Chalupa Brčálník 22...líp jsme si ani nemohli vybrat.Úžasný

Pelhřimov a Hoštice u Volyně...28.7.2012

14. srpna 2012 v 15:09
Nastala dovolená, na kterou jsme se (moje rodinka a fenka Tina), společně s Blančou, Ladikem a jejich dvěma klučiny Lukáškem a Filípkem, půl roku těšili. Hurááá na Šumavu!!!Mrkající
Tam někde v horách poblíž Železné Rudy na nás čekala chalupa s venkovním bazénem, krásná příroda a jak se zdálo i pěkné počasí...Usmívající se
Naše rodiny vyrazily společně v 7:30 dvěma plně naloženými auty na cestu o délce 380 km. Koho zajímá, kudy jsme jeli, podívejte se SEM. Cestou jsme měli vytipované dvě hlavní zastávky (samozřejmě jich bylo víc: na čůrání, kakání, venčení apod.): Pelhřimov a Hoštice...

Masarykovo náměstí v Pelhřimově právě prožívalo sraz veteránů...

Liberec: ZOO a Ještěd...24.7.2011

28. září 2011 v 23:40
Cestou domů z chaty v Jetřichovicích v Českém Švýcarsku jsme zamířili do Liberce. V plánu byla ZOO a také návštěva Ještědu...Mrkající

Vstupní brána do Liberecké ZOO...