Dovolená zahraničí

IRSKO 9.část: Benbulben, Benwiskin Mountain, Horseshoe, Dore Lower, restaurace Langs v Grange, odlet...9.-10.5.2015

22. března 2018 v 12:03
Dnes nás čeká poslední den plný dobrodružství v této krásné zemi, večer balení a další den návrat domů. Poslední den jsme si mínili náležitě užít a také jsme si jej užili. Navíc počasí vyšlo jako malované, co víc si přát...Mrkající

V 11 hod odjíždíme do Tesca v centru Sliga na nákup dárků pro rodinu a pak přes Drumcliff s malou zastávkou v restauraci, kde chce Míla ukázat Davčovi velké akvárium...

IRSKO 8.část: Manorhamilton, Blacklion, Enniskillen...8.5.2015

18. března 2018 v 16:18
Osmý den našeho pobytu v Irsku odjíždíme na severovýchod. Dnes totiž nakoukneme do Severního Irska, přesněji do Enniskillenu. Přestože nám počasí od rána nepřeje a v jednom kuse prší, na výlet se těšíme...Usmívající se

Ráno opouštíme Sligo a míříme severovýchodně. Pastviny střídají zase a jen pastviny a vidíme také kousek lesa...

IRSKO 7.část:Donegal, Killybegs, Slieve League, Carrick, Kilcar, Streedagh Beach...7.5.2015

27. února 2018 v 18:59
Osmý den našeho pobytu v Irsku odjíždíme v 10 hodin na sever. Cílem tohoto dne je túra po Slieve League Cliffs. Jde o 601 metrů vysoké útesy (nejvyšší útesy v Irsku a také v Evropě), které se nacházejí na jihozápadním pobřeží v kraji Donegal. Ačkoli jsou méně známé než Cliffs of Moher v kraji Clare, útesy Slieve League dosahují trojnásobné výšky...Usmívající se

První zastávkou je město Donegal. Napoleonská kotva a řetěz z francouzské fregaty Romaine souvisí s Napoleonovou neúspěšnou invazí r.1798, zatčením irského vlastence Wolfe Tone a následnou smrtí a v pozdnějších letech slavnou bitvou u Trafalgaru admirála Horatio Nelsona...

IRSKO 6.část: Sligo, Creevykeel, pláže Mullaghmore a Rosses Point...6.5.2015

9. února 2018 v 21:19
Nastává šestý den našeho pobytu v Irsku. Míla musí opět do práce, ale nudit nás rozhodně nenechá. V jeho nepřítomnosti si dnes projdeme město Sligo, které je několik let domovem našeho kamaráda. Vybavil nás mapkou s podrobným popisem zajímavých památek, restaurací, kam můžeme zajít na oběd a trasou, kterou jsme si spolu večer prošli a zakreslili do mapky...Úžasný

Po budíčku v 8 ráno pohledem z okna zjišťujeme, že opět leje jako z konve. V 10 už jen mrholí a vycházíme z domu. Z kopce dolů míříme po Caltragh Road na centrum...

IRSKO 5. část: Vodopád Glencar, Drumcliff, Markree Castle, hrobky Carrowkeel...5.5.2015

17. června 2016 v 10:23
Pátý den našeho pobytu v Irsku musí Míla do práce a nás v 9 ráno vyzvedává svým autem David Irwin (Mílův švagr). David je rodilý Ir, milující svou vlast a Mílovu sestru Ivanku. Angličtinu neovládáme a tak je komunikace zpočátku rozpačitá a chvíli trvá, než se nějak domluvíme. Když je nejhůř, volá David Ivance, která nám vysvětluje, co a jak. I přes jazykovou bariéru se rozhodl nás vzít na výlet a my mu zato moc děkujeme...Usmívající se

Vodopád Glencar

IRSKO 4.část: Holy Well, Mollys Folton, Knocknarea Mountain, Knocknarea Glen, Cullenamore, Strandhill...4.5.2015

25. března 2016 v 17:08

Čtvrtý den v Irsku konečně vysvitne slunce, i když jen na chvíli. Odjíždíme k lesnímu kostelu a studánce Holy Well...

IRSKO 3.část: Shanmuckinish Castle, Ballyallaban, Poulnabrone, Leamaneh Castle, Kilfenora, Cliffs of Moher, Doolin Cave, Burren County, Claregalway Abbey...3.5.2015

28. ledna 2016 v 16:44
Vstáváme v 7:30 a balíme věci. V 8 hod klepe Míla na dveře našeho pokoje a na můj dotaz přiznává, že večer pro sebe volný pokoj nesehnal (v Kinvaře zrovna probíhá festival hudby a hotely jsou plné) a spal v autě. To jsem si mohla myslet! Náš kamarád je natolik obětavý, že raději zvolí nepohodlí, než aby rušil nás nebo pana domácího, který mu v případě, že nesežene nikde ubytování, nabídl nocleh ve svém bytě...Nevinný

Snídáme v B@B Delmere v 9 hodin a stará se o nás sám pan domácí...

IRSKO 2.část: Westport, Murrisk, výšlap na Croagh Patrick, park Connemara, Leenaun, Kylemore Abbey, ubytování ve městě Kinvara...2.5.2015

27. června 2015 v 10:40
Brzy ráno vstáváme a Nissanem vyrážíme na dva dny na jih. Ve Sligu celou noc řádí lijáky, ráno tomu není jinak a zaznamenáváme prudké ochlazení. Pevně doufáme, že tomu ujedeme a štěstí nám přeje. Cestou do Westportu už jen mrholí, i když zataženo je stále. Ale co, nejsme v Karibiku, ale v Irsku a s tropy jsme nepočítali...Úžasný

Procházka městem WESTPORT...

IRSKO 1.část: Let, město Carrick on Shannon, Sligo...1.5.2015

24. června 2015 v 16:45
Když nám letitý kamarád Milan (dále jen Míla) nabídl, abychom za ním přiletěli na dovolenou do Irska, kde žije a pracuje již 9.rok, rozhodování bylo velice rychlé. Dosud jsme znali tuto krásnou zemi jen z obrázků a představa, že bychom ji jednou skutečně navštívili, byla na míle vzdálená. Slovo dalo slovo, vybrali jsme vhodný jarní termín 1.-10.5., kdy jsou u nás 2 svátky (syn nezamešká tolik ve škole, manžel ušetří dovolenou, v Irsku mají 1 svátek) a hned v lednu jsem přes internet za pomoci kamaráda na Skypu zakoupila letenky. Usmívající se Od ledna jsme se mohli už jen těšit na báječnou dovolenou...Úžasný

Praha Hlavní nádraží...

Německo: LEGOLAND Günzburg...3.5.2014

12. května 2014 v 23:16
V březnu se mi ozvala kamarádka Martina (s jejím Matýskem chodí Davča do třídy) s odkazem na Slevomat, jestli bychom se chtěli přidat k nim na zájezd do německého Legolandu. Výborný nápad (také jsem zrovna na tuto nabídku koukala): Davča dostal zájezd jako dárek k narozeninám...Mrkající

Naše parta před vstupní branou...

Dovolená v Chorvatsku 2013- 2. část

19. září 2013 v 23:23

Celodenní výlet do BOSNY-HERCEGOVINY: MOSTAR-MEDJUGORJE-vodopády KRAVITZA

První krátká zastávka byla ve městečku POČITELJ se zříceninou hradu na skalnatém vrcholu...

V 7:40 sraz na recepci, Kuba nás rozděloval po skupinkách do autobusu tak, aby rodiny a přátelé seděli pospolu. I na tohle se myslí. Průvodkyně p.Rita Mamunová a řidič autobusu Josko jsou moc fajn. Rita celou cestu do Mostaru poutavě vyprávěla o historii, o válce r.1995, o obyvatelích,...Tak poutavě, že ani ty děti nevyrušovaly. Připomněla mi kamarádku Martu, mlynářku a průvodkyni. Ty dvě by si rozumněly. Mrkající

Dovolená v Chorvatsku 2013- 1. část

13. září 2013 v 14:21
Letošní dovolenou jsme si vybrali již v únoru. Potřetí jsme ji strávili s Fildou, Lukáškem, Blančou a Ladikem Gabrhelovými, a poprvé šlo o společnou dovolenou u moře. Naši kluci nás do loňských túrách na Šumavě přehlasovali, že chtějí k moři a my se ani nijak nebránili. Filda s Lukáškem jeli k moři poprvé, nám se po 4-leté pauze také po něm stýskalo. Takže bylo brzy rozhodnuto...letos budeme relaxovat.Úžasný
Tentokrát padla volba na cestovku (CK Victoria), dopravu autobusem a útulnou chatičku v kempu (kemp DOLE u Živogošče). Něco naprosto odlišného, než co jsme dosud zažili. Prostě jsme si řekli, že to jednou zkusíme...Kemp jsme si vybrali podle krásné pláže a rozhodně jsme nelitovali. Mrkající

Transfer z Olomouce do Brna...

Rhodos-18.9.-28.9.2008...1.část

12. března 2010 v 12:57
Ráda bych se s vámi podělila o zážitky a dojmy z naší dovolené na řeckém ostrově RHODOS, který jsme před dvěma lety navštívili. 8 let předtím jsme u moře nebyli, veškeré finance spolkly opravy domu a protože jsme konečně měli hnízdečko zařízené, shodli jsme se, že si trochu exotiky zasloužíme.

RHODOS-18.-28.9.2008...2.část

12. března 2010 v 12:56
První výlet jsme si udělali do města LINDOS.
Zastávka byla kousek od hotelu a spoj přijel s minimálním zpožděním. Golfáč nám řidič ochotně uložil do zavazadlového prostoru a vyrazili jsme podél pobřeží do města Lindos. Autobusy staví na velikém parkovišti nad městem, opodál se nachází parkoviště pro auta a dolů do města se schází pěšky.

Dovolená v Chorvatsku 2009

21. listopadu 2009 v 16:11
Letos jsme vlastně ani žádnou dovolenou neplánovali, ale náš 3-letý synek nás přesvědčil, abychom vyrazili opět k moři. Protože jsme si nedávno pořídili auto, dostala jsem nápad, že bychom mohli jet do Chorvatska. Vždycky mě lákalo prozkoumat Omiš, tak proč ne?