Rozhledny

Krásné 3 dny na Dašově s návštěvou rozhleden: Ocmanice, Pekelný kopec a Na Kostelíčku...4.-6.7.2017

1. února 2018 v 10:06
Na pobyt u našich přátel z Dašovského mlýna jsme se celá rodina moc těšili. Na sluníčko, teploučko, venkovský vzduch, rybník a les. Usmívající se A nejvíc samozřejmě na tu naši rozesmátou mlynářku Martu a jejího mlynáře Milana, se kterými se nikdy nenudíme...Mrkající

Cestou na Dašov stavíme u rozhledny Ocmanice, která se nachází u Náměště nad Oslavou...

Chýnov, velbloudí farma Záhostice, rozhledny Babina a Hýlačka, Muzeum čokolády a marcipánu v Táboře, Kotnovská věž, kostelní věž...14.5.2017,

16. ledna 2018 v 14:33

V neděli ráno se loučíme s Pacovkou a odjíždíme na celodenní výlet do Tábora a okolí. První zastávkou je město Chýnov...

Penzion Pacovka, Chýnovská jeskyně, Šelmberk, Rozhledna Kovářka a Velký Blaník, zřícenina hradu Borotín, Muzeum Janecký v Chotovinách...13.5.2017

15. ledna 2018 v 19:20
3-denní pobyt v Penzionu Pacovka jsme si nadělili v podobě voucheru pod stromeček a nyní nastal čas se sem vydat (12.-14.5.2017). Musím říct, že mě samu někdy překvapí, kolik krásných a zajímavých míst stihneme navštívit v jeden den, aniž by nás to zmohlo. Usmívající se Reportík musím rozdělit na 2 části a vzhledem ke skutečnosti, že nejvíc jsme navštívili rozhledny, řadím jej do této rubriky...Mrkající

Penzion Pacovka leží na samotě 12 km od Tábora a v těsné blízkosti Chýnovských jeskyní...

Slavnostní otevření rozhledny Bukovka nad Rapotínem...26.11.2016

18. března 2017 v 12:43

Rozhledna Bukovka nad Rapotínem...

Na podobné akci jsem byla úplně poprvé. Většinou se velkým davům vyhýbám a na nově otevřené rozhledny chodím mimo tyto události, ale tentokrát jsem si řekla, že by bylo zajímavé jednou slavnostní otevření zažít. Takže jsme s rodinkou vyrazili do Rapotína, přestože počasí nám zrovna nepřálo...Úžasný

Zámek Slezské Rudoltice, rozhl.Strážnice u Liptaně, rozhl.Na Skalce, Zámecká Hora

1. března 2017 v 12:13
S rodinkou jsme se rozhodli pro podzimní výlet k polským hranicím, kde jsme navštívili pěkný zámek ve Slezských Rudolticích, o kterém jsme dosud neměli ani ponětí. V okolí se nachází několik volně přístupných rozhleden, čehož jsme museli využít. Mrkající Jako bonus jsme si prohlédli Africké muzeum a Zoo park v Holčovicích a nakonec jsme zdolali Zámeckou horu u Vrbna pod Pradědem...Úžasný

Zámek Slezské Rudoltice s nedávno obnoveným parkem...

Rozhledna U Holáňů, Podťaté, rozhledna Vartovna: 9.-11.9.2016

23. února 2017 v 14:03
Takto slunečný začátek září nepamatujeme. Rozhodli jsme se navštívit rodinu v Podťatém (Velké Karlovice) a cestou tam i zpět zdolat nějakou tu rozhlednu...Mrkající

Restaurace s rozhlednou U Holáňů se nachází u Pržna poblíž Jablůnky...

Muzeum T.G.Masaryka v Lánech, rozhledna Kožova Hora...13.7.2016

22. září 2016 v 17:06
Při cestě za pracovními povinnostmi (jela jsem fotografovat lidi s koňmi na objednávku a vzala jsem sebou svou rodinu a Evičku-dcerku přátel) jsme se zastavili v Lánech, abychom navštívili muzeum T.G.M. Bohužel nešel proud a tak do muzea nikoho nepouštěli (nešla kasa, všude tma). Proto jsme viděli muzeum jen zvenku. Park kolem letního sídla prezidentů otevírali ten den až od 14-ti hodin, což jsme čekat nemohli. Odjeli jsme tedy rovnou do Smečna, kde jsme se setkali s majitelkou koní a rovnou jsme odjeli na focení...Mrkající

Muzeum T.G.M. v Lánech...

Živá voda v Modré, Uherské Hradiště, rozhledny Rovnina,Florianka,Vazany-Doubi...27.9.2015

9. listopadu 2015 v 13:35

Expozice Živá voda" v Modré...

Plánovaný výlet na jižní Moravu s přáteli Gabrhelovými se do puntíku vydařil a stihli jsme toho opravdu hodně...
Nejprve jsme společně navštívili "Živou vodu" v Modré, kde naši přátelé s dětma byli poprvé (my už podruhé), potom jsme odjeli do sousedního Velehradu, Gabrhelovi pak vzali Davču se svými kluky do KovoZOO ve Starém Městě a my s manželem jsme zatím vzládli návštěvu Uherského Hradiště a rozhlednu Rovninu. Společně jsme potom navštívili ještě 2 rozhledny: Floriánku a Vážany-Doubí...Mrkající

Kelčský Javorník...19.9.2015

3. října 2015 v 20:00

Nová rozhledna na Kelčském Javorníku byla oficiálně otevřena pro turisty od středy 16.9. Bylo mi jasné, že na ni vyrazí hodně lidí, přesto jsem s takovými davy, jaké se na ni v sobotu hnaly, nepočítala. Naše rodinka zvolila jako výchozí bod Podhradní Lhotu...

Rozhledna Hostišová, Velké Karlovice, vodní nádrž Stanovnice, rozhledna Maruška...4.-6.9.2015

30. září 2015 v 11:34
Protože prázdniny uběhly moc rychle a letos se mi do nich zamíchalo hodně práce, nestihli jsme navštívit tety a strýce v Beskydech. První volný víkend připadl až na září, čehož jsme rychle využili, neboť svatební sezóna pro mě ještě neskončila a další týdny bych odjet nemohla. V pátek jsme odjeli konečně do Velkých Karlovic ke strýci a další den za námi dorazil i brácha s rodinou...Mrkající Cestou tam i zpět jsme navštívili 2 krásné rozhledny a pár zajímavých míst...

Rozhledna u obce Hostišová...
Obec se nachází mezi Zlínem a Holešovem a rozhledna stojí na kopci "Na Strážné". Je stále zamčená, klíče si můžete vyzvednout v blízkém občerstvení...

Muzeum v Kroměříži, rozhledny BRDO a ZDENIČKA...2.8.2015

14. srpna 2015 v 13:46
Naplánovali jsme si s rodinkou další prázdninový výlet, tentokrát do oblasti Chřiby. Nejprve jsme se zastavili v Kroměříži, kde jsme navštívili muzeum, zašli na oběd a návštěvu Kroměříže jsme zakončili mlsáním výtečné Italské zmrzliny v Kovářské ulici. Následoval odjezd do Roštína a odtud pěší výšlap k rozhledně Brdo. Jako poslední místo tohoto dne jsme navštívili Grunt Galatík v Těšánkách s rozhlednou Zdeničkou...Úžasný
Podrobněji se o výletě dočtete v následujícím článku...

Muzeum Kroměřížska...

Rozhledna Brusná, Bludov, Bludoveček, Šumperk...11.7.2015

26. července 2015 v 14:50
Když se nám začátkem prázdnin pokazilo auto (v servise strávilo 15 dní, neboť závada byla větší, než se předpokládalo), nezbylo nám, než výletovat bez něj a spolehnout se na jiné dopravní prostředky.
Když jsem se dozvěděla od kamaráda T(h)oma o nové rozhledně u Bludova, samozřejmě jsem chtěla být mezi prvními návštěvníky. Stačilo časově naplánovat rodinný výlet a promyslet trasu, abychom spoje stíhali. V tomto případě se nám to povedlo na jedničku...Mrkající

Ve Šternberku nasedáme v 11:58 na vlak a frčíme přes Šumperk do Bludova. Bludovské nádraží leží kus od obce, ale na kopec Brusná s novou rozhlednou je to odtud 1 km...

Rozhledny Jarcová a Jurkovičova, Valašská dědina, rozhledna Čarták...20.8.-22.8.2014

16. listopadu 2014 v 10:56
Jako každý rok jsme se vypravili navštívit strýce a tety ve Velkých Karlovicích, nadýchat se čerstvého horského vzduchu, zahoubařit a povýletovat. Tentokrát však mělo naše poslání daleko hlubší význam:
Jsem velmi šťastná, že se mi podařilo splnit babiččino přání: vidět rodný kraj, rodný dům a její rodinu...Je poslední nejstarší žijící z rodiny Matyščáků z Velkých Karlovic-Podťatého. Děkuji všem tetám a strýcům, že se sjeli na babičku podívat, popovídat a zazpívat s ní při harmonice.Mrkající

Co se týče výletů, stihli jsme jich víc než dost. Nejprve jsme si vyšlápli na rozhlednu Jarcová u Valašského Meziříčí...

Krnov, rozhledna Cvilín, hrad Šelenburk, zámek Linhartovy, rozhledna Hraniční vrch a rozhledna Ježník...28.6.2014

14. července 2014 v 22:45
Nedávno mě náš 8-mi letý syn velmi překvapil: ze školního výletu si přivezl Turistický deník a v něm první 3 vizitky dosažených míst. Překvapil hlavně proto, že nerad chodí, pořád "jej bolí nohy" a "už nemůže" a donedávna prohlašoval, že "nemá rád túry". Tak jsme si hezky vysvětlili, že Turist. vizitky nejsou jako samolepky z Penny či Alberta. Že si je musí zasloužit a místo opravdu navštívit. Jak se zdá, vzal si mé rady k srdci a výlety zvládá zatím na jedničku a bez mrčení. Snad mu to vydrží a vyroste z něj zdatný turista...S vyplazeným jazykem
Následující výlety vybral z několika tipů sám...
Celodenní rodinný výlet do Krnova, Albrechtic a okolí se náramně vydařil. Vytipované památky a turistická místa byly pěkně dosažitelné, takže jsme v poklidném tempu zvládli 3 rozhledny, zříceninu, zámek a muzeum...Mrkající

Navštívili jsme město Krnov a naše kroky vedly nejprve do IC...

Rozhledna Na Vyhlídce, Nová Ves...8.6.2014

27. června 2014 v 13:47
Stavbu této rozhledny nedaleko města Rýmařov jsem sledovala od loňského srpna, kdy jsem fotografovala v Nové Vsi svatbu. Slavnostní otevření 29.5. nebylo přístupné veřejnosti, pro turisty se rozhledna otevřela od 1.6.2014.

Rozhledna u restaurace "Na Vyhlídce" (nad obcí Nová Ves u Rýmařova)

Česká Kanada-Ďáblova prdel, rozhledna "U Jakuba" nad Valtínovem...1.6.2014

26. června 2014 v 16:48
Cestou domů z Třeboně, kde jsme strávili s rodinkou pěkný víkend u příležitosti 10. srazu Klubu sběratelek pohlednic, jsme se rozhodli nakouknout do oblasti Česká Kanada. Vytipovala jsem dvě místa, která nebyla daleko od auta (kvůli Davčovi) a která by mohla mou rodinku zajímat. A nespletla jsem se...Úžasný

Parkování na okraji louky za poslední chalupou nad Valtínovem...

Jižní Morava:Kamenný vrch, Zaječí, Velké Pavlovice, Vrbice, Bořetice, Boleradice a rozhledny: Dalibor, Maják, U Obrázku, Slunečná, Kraví hora, Nedárov...27.3.2014

11. dubna 2014 v 14:50
Na Jižní Moravu jsem se moc těšila. Učarovala mě již dříve a letošním výletem, který nebyl poslední, jsem se do tohoto kraje zamilovala ještě víc. Původně jsem sem zamířila pracovně a protože si mužíček musí postupně vybrat starou dovolenou, jel se mnou. Užili jsme si krásný den navštěvováním vinařských obcí s rozhlednami...Mrkající

Koniklec na Kamenném vrchu...

Brno: hvězdárna, vila Tugendhat, Drnovice: rozhledna Chocholík...7.-8.11.2013

1. ledna 2014 v 17:16
Poslední podzimní rodinný výlet jsme spojili s předem stanovenou lékařskou prohlídkou synka a manžela v Brně. Azyl, spojený s přespáním, nám poskytla rodina, kterou v Brně máme...Evi a Milane, děkujeme !!! Usmívající se
Do Brna jsme dorazili autem ve čtvrtek odpoledne. Manžel si skočil k lékaři a my se synkem jsme si zatím vyšlápli na vyhlídku Bílendu, odkud je pěkný pohled na město...

Pohled z hvězdárny na večerní Brno...

Protože vládlo přes den krásné slunečné počasí, rozhodli jsme se pro návštěvu brněnské hvězdárny na Kraví hoře. Dobře jsme udělali: taková obloha prý je jen 10x do roka, kdy jde spatřit mléčnou dráhu pouhým okem...

Velké Karlovice, rozhledna Miloňová...15.9.2013

10. listopadu 2013 v 9:52

Krásné místo: chalupa našeho strýce, Podťaté, Velké Karlovice...sem jsem jezdívala na prázdniny.Mrkající

Rozhledna Čebínka, Malhostovická pecka, Drásovský kopeček...20.10.2012

2. ledna 2013 v 13:46
Na tento výlet jsme se vypravili s Lenkou a Mirkem. Od Šternberka až zhruba po Blansko panovalo slunečné počasí, pak jsme rázem vjeli do husté mlhy...Překvapený Mirek tipoval, že by rozhledna měla být nad inverzí a sliboval pěkný zážitek. Měl pravdu...Mrkající

Rozhledna Čebínka stojí na vrchu Čebínka (433m) u obce Čebín (1 km). Jde o 38 vysoký ocelový stožár mobilního operátora s vyhlídkovou plošinou ve výšce 30m....

Javorník, rozhledna Borůvková hora, Čertovy kazatelny, zřícenina Rychleby...5.10.2012

29. listopadu 2012 v 13:33
Rozhledna Borůvková hora mi, po minulém nezdaru, nedala spát, proto jsem při nejbližší příležitosti volného dne vyrazila s rodinkou na výlet směr Javorník v Rychlebských horách...Mrkající

Poučeni z IC v Javorníku jsme projeli obcí Travná a vyjeli až na Polskou hranici, kde jsme zaparkovali na menším parkovišti v Ladeckém sedle. Na fotografii je vidět, jak ten den foukal silný vítr...

Rozhledna Velký Roudný...14.5.2012

31. května 2012 v 9:59
Na naší zahradě u domu pomalu vzniká nová skalka. Ono to ještě nějakou dobu potrvá, než bude hotová, neboť času je málo. Po poradě s p.Radimem Slabým v Paseckém arboretu jsme se vypravili do lomů v okolí Slezské Harty pro čedič, který bude tvořit základ pro skalničky a neměl by jím prorůstat plevel.
Jedno odpoledne jsme skočili s manželem a synkem do auta a se zapojeným vozíkem jsme vyrazili za čedičem. Protože jsme nevěděli přesně, ke kterému lomu jet, postupně jsme objeli všechny.
U Slezské Harty se nachází lomů hned několik. Jako první jsme stavěli ve Valšově. Tam však bylo po 5.hodině zavřeno a nenašli jsme ani hlídače, ani žádné info, od kolika-do kolika mají otevřeno. Pokračovali jsme ke druhému lomu ve Valšově, avšak ten byl zavřený a údajně nějakou dobu nefunkční. Místní pán nám poradil lom v Bílčicích a my doufali, že bude otevřen...
Cestou do Bílčic jsme kopírovali břehy nádrže Slezská Harta a u obce Roudno ve mě vzplála touha, zastavit se na místní rozhledně. Udělali jsme si tedy krátkou rodinnou procházku s pěkným výstupem na nejvyšší sopku Nízkého Jeseníku Velký Roudný...Mrkající

Cesta k rozhledně začíná u silnice mezi obcemi Roudno a Křišťanovicemi. Zelená značka nás vedla nejprve po betonové cestě, která brzy přešla v travnatou, zvedající se příkře vzhůru...

Rozhledna Háj u Šumperka...29.4.2012

9. května 2012 v 22:11
Rozhledny mě lákají čím dál víc, zvlášť teď, když jsem zvítězila nad závratěmi. Už dlouho jsem měla v plánu zajít na rozhlednu Háj u Šumperka a to z několika důvodů: vím o ní od kamaráda Toma, který ji pravidelně navštěvuje, je dobře přístupná, nemá roštové schodiště a...třeba jednou bude mít svou turistickou vizitku. Mrkající
Jelikož ještě není hlavní sezóna, je rozhledna otevřená pouze o víkendech. Domluvili jsme se na neděli. Na poslední chvíli se k nám připojila kamarádka Lenka, která mě a Tinu vyzvedla autem na Uničovském vlakovém nádraží. Po příjezdu do Šumperka jsme zanechaly auto u Tomova bydliště a společně jsme vyrazili na autobusovou stanici u vlakového nádraží. Tom měl původně v plánu delší procházku, my jsme mu ji poněkud zkrátily, neboť jsme odpoledne jely fotit koníky. Měli jsme časovou rezervu, tak jsme se trochu prošli městem...

Z autobusu jsme vystoupili v obci Hrabenov. Všude krásně kvetly stromy a louky, až nás s Lenkou začalo lákat šmejdění po koních. Trochu jsme tím Toma škádlily a on pochopitelně prskal. Tak fajn, půjdem tedy do Háje...vlastně na Háj. Úžasný

Rozhledna Pastýřka u Moravské Třebové...28.4.2012

5. května 2012 v 14:28
Při návratu z Krajské výstavy psů v Dětřichově u Svitav jsme s Petrou a Markétou, na mou prosbu, zastavily na okraji Moravské Třebové s cílem vyjít cca 2km k rozhledně Pastýřka. Úžasný

Auto jsme zanechaly na širším plácku asi 300m před kruháčem a vyrazily jsme v doprovodu Markétina Australského ovčáka Peruna vpravo po louce na kopec...

Svatý Hostýn...16.8.2010

3. září 2010 v 15:12
Na Hostýn jsme se vypravili s Davčou a Hankou. Těšila jsem se, až vyzkouším nový objektiv.
Když jsme od nás vyjížděli, počasí vypadalo báječně. Cestou zpět jsme se chtěli zastavit v lomu Výkleky na koupání...