Výlety (různé)

Pramen Odry u Kozlova, Tovačov, rozhl. Brodek u Přerova...26.10.2016

10. března 2017 v 17:58

S Davčou jsme si užili parádní výlet, přestože nebylo ideální počasí. Auto jsme nechali zaparkované na malém parkovišti u lesa. Odtud je to k prameni Odry cca 1,5 km po červené značce. Lesy dostávají podzimní barvy, je to nádhera! Zabočíme po cestě vpravo...Mrkající

Vídeň: Dům moře, Dům motýlů a centrum...15.10.2016

9. března 2017 v 17:23
CK Bavi nás prostě baví, proto jsme se rozhodli využít její nabídky pro další celodenní výlet, tentokrát do Vídně. V plánu byla návštěva Domu moře a Domu motýlů a také procházka centrem. Výlet jsme absolvovali opět s Gabrhelovými a vlastně jsme zájezd koupili hlavně kvůli dětem. Zážitky jsme si však odnesli všichni...Úžasný
Do autobusu jsme nastoupili v 6 ráno v Olomouci u Zimního stadionu a jako minule zamávali našim autům. Během cesty jsme se dozvěděli hlavní informace od našeho průvodce pana Kubíčka, který přistoupil v Prostějově. Mezi povídáním o Vídni vybral na vstupné, abychom to nemuseli řešit až na místě...

Cesta rychle uběhne a kolem 9 hod vystupujeme ve Vídni u Maria Theresien Platz...Usmívající se

Zámeček u Přemyslovic, Kostelec na Hané...26.8.2016

14. února 2017 v 11:23

Další prázdninový výlet, který jsme si udělali s dětma a mamkou byl Zámeček u Přemyslovic. Kdysi jsem tu chvíli bydlela, roky jsem sem jezdívala a mám to tu moc ráda. V současné době vlastní objekt se stájemi a lesy pan Benýšek a návštěvníci jsou zde vždy vítáni...Mrkající

Houbařská procházka z Libiny přes Bradlo do Nové Hradečné...23.8.2016

13. února 2017 v 18:55

Již několik let si nedokážeme představit prázdniny bez výletu vlakem ze Šternberka do Libiny, odtud procházkou přes Bradlo do Nové Hradečné a vlakem zpátky do Šternberka. Děti se s babičkou a se mnou na výlet vždy těší...Mrkající

Beroun: Plzeňská brána, Husovo náměstí, Městská hora, Medvědárium...16.7.2016

14. ledna 2017 v 10:24
Při návratu z dovolené u přátel v Chaloupkách jsme se krátce zastavili v Berouně. Čekala nás dlouhá cesta domů po rozkopaných dálnicích, proto jsme z časových důvodů jen nakoukli na Husovo náměstí, kde se konaly místní trhy, vystoupili jsme na Plzeňskou bránu a na Městskou horu s rozhlednou a Medvědáriem. Také jsme zaskočili na oběd a pak jsme najeli na dálnici. Město Beroun, které leží na soutoku Berounky s Litavkou, by stálo za větší průzkum, což se nám snad podaří někdy příště...Mrkající

Pohled z Plzeňské brány v Berouně na ulici Palackého a Husovo náměstí...

Švihov, Klatovy, Kdyně a rozhledny Markéta, Rýzmberk, Nová Ves u Kdyně a Koráb...15.7.2016

13. ledna 2017 v 20:44
Předposlední den naší dovolené v Čechách jsme se vypravili do Kdyně za kamarádkou fotografkou Jarkou a cestou jsme měli v plánu navštívit několik památek a rozhleden. Vše vyšlo naprosto dokonale a stihli jsme víc, než jsem měla původně v plánu...Úžasný

Na Švihově...

Plzeň: Pivovarské muzeum, historické podzemí...14.7.2016

12. ledna 2017 v 15:47
V rámci našeho pobytu v Čechách jsme vzali Davču a Evičku na výlet do Plzně. Ostatně...s manželem jsme v Plzni byli také poprvé. V plánu bylo centrum, návštěva historického podzemí a hledání sousoší Spejbla a Hurvínka. Od rána pršelo jako z konve, proto jsme první část procházky absolvovali pod deštníky a děti v pláštěnách. Počasí jsme museli přizpůsobit návštěvu míst, takže jsme nejprve zamířili dle mapky do Plzeňského podzemí, kde se nachází také Pivovarské muzeum...Mrkající

Gotická katedrála sv.Bartoloměje s nejvyšší kostelní věží v ČR (102,5m)...

Dinopark a ZOO Plzeň...12.7.2016

22. září 2016 v 8:29
10.7. odjela naše rodinka k přátelům Petře, Mirkovi a Evičce do Chaloupek u Hořovic. Tentokrát se žádná porucha auta na dálnici nekonala (před 2 lety jsme skončili se starou Felicií na Rudné) a když pominu různá omezení na dálnici, jízdu jsme si užívali. Mrkající Co si budeme povídat: nové auto je prostě nové auto a frčelo se nám parádně. Klimatizace je luxus, za který jsem v duchu děkovala celou cestu. Ono venku bylo přes 30 stupňů...
U přátel jsme ztrávili pěkných 6 dní plných výletování. Petra jezdila do práce, Mirek měl práci kolem domu a my jsme na výlety brali i Evičku. S Davčou se pěkně sehráli a pobyt u přátel jsme si hezky užili...Mrkající

Dinopark v Plzni najdete v areálu ZOO...

Bradlo s Gabrhelovými...6.7.2016

8. července 2016 v 22:51
Letošní výstup na Bradlo jsme zahájili jinak, než v předchozích letech. Gabrhelovi chodí na Bradlo s dědečkem (tatínek Blanči) a my jsme se k nim přidali. Trasa byla jiná: auty do Lipinky a odtud pěšky nahoru. Naše část rodiny však nebude ošizena, společně na Bradlo vystoupíme v srpnu tradiční trasou z Libiny do Hradečné...Mrkající

Po zaparkování v Lipince šlapeme svižně vzhůru. Děti s dědečkem letí vepředu, zato rodiče se cpou oplatky sotva vyšli...Smějící se

Za kamarádem Ráďou do Karviné...25.6.2016

30. června 2016 v 8:44
Dlouho plánovaný výlet za Ráďou do Karviné se konečně uskutečnil. Ono sladit volný čas několika lidí není vůbec jednoduché, ale nakonec jsme vyladili datum i místa, která bychom rádi viděli. V den "D" vyjížděla naše rodinka v 8 ráno ze Šternberka směr Karviná a rodinka Gajdoštínovic o hodinu později. Chtěla jsem mít náskok a mrknout cestou na nějakou tu rozhlednu, což se podařilo...Mrkající

Rozhledna ve tvaru těžební věže v Golf Resort Lipiny u Karviné...

Znojmo...1.5.2016

17. května 2016 v 21:25
Po odjezdu z Vranova nad Dyjí míříme do Znojma, kde ztrávíme celý den. V plánu je Znojemské podzemí, radniční věž, hrad, Loucký klášter a další památky. Počasí dnes už není jako malované, ale neprší, což je super...Mrkající

Pohled z Vlkovy věže na Masarykovo náměstí ve Znojmě...

Vranov nad Dyjí...29.-30.5.2016

12. května 2016 v 13:21
Na víkendový pobyt ve Vranově nad Dyjí jsme se velmi těšili a byl přesně takový, jak jsme si přáli. Musím opět poděkovat Slevomatu za tip na pěkný hotel v úžasném místě...Mrkající

Větrný mlýn Lesná s restaurací...

Mořský svět: Praha-Holešovice...17.11.2015

11. ledna 2016 v 13:05
Tento výlet by se dal nazvat: Tři v jednom. Původně jsem měla jet do Prahy jen já, ale i přes vážnost poslání jsem z něj udělala rodinný výlet. Takto jsem stihla s rodinou pobýt v Mořském světě, navštívit své pražské přátele a zúčastnit se demonstrace...

Vstup do Mořského světa v Praze-Holešovicích...

Brno: Anthropos a Science Centrum VIDA!...6.11.2015

12. listopadu 2015 v 12:32
V tento listopadový den měla naše rodinka cestu do Brna za účelem návštěvy lékaře a při té příležitosti jsme navštívili naši brněnskou rodinu a 2 zajímavá místa. Chtěla jsem syna překvapit a přemýšlela, kam ho vzít. Muzeum Anthropos byl jasná volba: je ve věku, kdy ho pravěk nesmírně zajímá. A díky Turistickému Deníku jsem se dozvěděla o zábavním vědeckém parku VIDA! Překvápko bylo na světě...Mrkající

Davča v parku Anthropos...

Bělecký Mlýn a Zámeček

26. srpna 2015 v 10:00
Je to už 20 let, co jsem pracovala a bydlela na Běleckém Mlýně na Prostějovsku. Tenkrát objekt vlastnila skupina podnikatelů, která jej využívala pro agroturistiku. Byla jsem od začátku u budování restaurace a hotelu, pomáhala při úklidu po zednících, atd. V té době jsem bydlela na Zámečku, který se nachází 1 km od Běleckého Mlýna a který zprávcovala rodina Zobalových. Po otevření hotelu jsem dostala vlastní personální pokoj na Běleckém Mlýně a pracovala jsem tu až do doby, než polovinu z nás propustili v rámci snižování personálu z důvodu zadlužení hotelu...
Tehdy jsem nesla nedobrovolný odchod velmi těžce a nechala zde kus svého srdce...
A nyní po 20-ti letech se mi naskytla možnost v rámci spolupráce se Slevomat.cz navštívit mé oblíbené místo (na 3 dny i s rodinou a tímto velmi děkuji) a já tak mám neskutečnou možnost srovnání, co vše se změnilo po koupi objektu novým majitelem...Usmívající se

Bělecký Mlýn leží v údolí řeky Romže mezi obcemi Hluchov (nedaleko Kostelce na Hané) a Zdětín...

Jeskyně Výpustek...18.8.2015

25. srpna 2015 v 13:41
Výlet s Blančou a dětma do jeskyně Výpustek u Křtin proběhl za velmi deštivého počasí (proto jsme zvolili jeskyni). Autem jsme se dopravili až k Výpustku. Prohlídka se konala za půl hodiny, měli jsme tedy chvilku na průzkum suvenýrů a svačinku...Mrkající

Jeskyně Výpustek se nachází v údolí Křtinského potoka...

Kojetín, rozhledna Vitčice, hrad Buchlov...11.8.2015

17. srpna 2015 v 18:12

Masarykovo náměstí v Kojetíně...

Za rejnoky do ZOO Lešná-Zlín...8.8.2015

14. srpna 2015 v 18:11
Letošní školní výlet pořádala třída našeho syna do ZOO Lešná. Vrátil se odtamtud nadšený a živě vyprávěl o expozici s rejnoky, které mohli sami nakrmit a pohladit (samozřejmě jsem o nové expozici věděla z internetu, rádia i televize). Přestože jsme s ním byli v této ZOO již několikrát, vypravili jsme se znovu. Tentokrát na návrh kamarádky Olči. Napakovaly jsme děti do auta a tradááá...Mrkající
ZOO jsme prošly s dětmi celou, nafotila jsem více zvířat, psát ale budu jen krátký článek právě o rejnocích. Kdo se chce podívat i na jiná zvířátka, nechť si klikne na odkaz pod článkem. Usmívající se

Expozice "Zátoka rejnoků" se nachází hned vedle zámku Lešná...

Tiské stěny a hrad Český Šternberk...19.7.2015

31. července 2015 v 8:37
V neděli ráno po snídani v hotelu Ostrov , rozloučení s našimi hostiteli a příjemným personálem hotelu, jsme s kamarádkou Olčou a jejími dcerkami přemýšlely, co cestou domů navštívíme. Přece jen by byla škoda odjet rovnou domů z krásné lokality České Švýcarsko bez krátké procházky mezi skalami. Volba padla na blízké Tiské stěny a za Prahou jsme ještě stihly prohlídku hradu Český Šternberk...Mrkající

Výchozím bodem do Tiských stěn (leží v nejzápadnější části Labských pískovců) je Turistická chata Tisá, kde parkujeme a dál jdeme pěšky...

Hotel Ostrov u Tisé v Českém Švýcarsku a plavba po Labi z Königsteinu do Pirny...18.7.2015

29. července 2015 v 23:50
Sedím si tak ve čtvrtek večer a přemýšlím, co s rodinkou podnikneme o víkendu. Zřejmě se budeme věnovat zahradě a možná dorazí přátelé a něco ugrilujem...Když tu zvoní mobil a kamarádka Olča mi s jistotou oznámí, že budu fotit narozeniny německému příteli její kamarádky...A víkend byl naplánován jedna dvě! Úžasný

V pátek odpoledne (hned po mé předsvatební schůzce s nevěstou) frčíme po dálnici směrem na Prahu a potom na Teplice. Nedaleko Tisé, na samých hranicích s Německem, se nachází hotel Ostrov, kde máme zajištěno od našich hostitelů ubytování na 2 noci (stejně jako dalších cca 40 hostů oslavy)...

Třemešské rybníky, Muzeum silnic a Městské muzeum v Šumperku...7.6.2015

13. července 2015 v 8:03
V rámci polopracovního výletu jsme vyrazili s Davčou směr Šumperk. V plánu bylo vyfotit ptačí pozorovatelnu u Třemešských rybníků pro TD (Turistický deník), navštívit Muzeum silnic a Městské muzeum v Šumperku a na závěr zajet do Mohelnice, kde bych pro TD vyfotila kostel a navštívili bychom zdejší muzeum. Plány vyšly jen z poloviny, ale o tom už se dočtete v článku...Rozpačitý

Třemešské rybníky tvoří celkem 3 rybníky, z nichž největší nese název "Velký rybník"...

Dobrodružná výprava 2: Libina-Bradlo-Nová Hradečná...1.7.2015

9. července 2015 v 23:03
Rok se s rokem sešel a máme tu další prázdniny. Loni jsme se s mamčou shodly, že bychom mohly udělat z výpravy na Bradlo každoroční tradici. S dětmi jsme vyrazily na (v pořadí 2.) dobrodružnou výpravu...Usmívající se Letos jsme se rozrostli o dalšího člena (mého bráchu) a i když není zvyklý moc na chození, uznal, že to byl parádní výlet na čerstvém vzduchu...Úžasný

Trasa je stejná jako loni s tím rozdílem, že až po Bradlo nepotkáváme žádného turistu. Snažila jsem se fotit děti na stejných místech a vy můžete posoudit, jak moc za ten rok vyrostly...

Broumov, Ostašské skály, Kočičí hrad, Broumovské stěny, Hronov...29.-31.5.2015

11. června 2015 v 18:42

Mírové náměstí v Broumově...

Bílá Voda, Zloty Stok a muzeum Kopalnia Zlota, Javorník...17.2.2015

23. února 2015 v 16:25
Tento dobrodružný výlet naplánoval kamarád Tom. V podstatě jsme podruhé prozkoumávali málo navštěvovaná, odlehlá místa naší země (viz Vidnava). Domluva byla opět rychlá: večer na Skypu jsme si potvrdili místo srazu a časový rozvrh a v 8 ráno jsem již Toma nabírala svou Felicií na benzince Agip v Šumperku. Počasí slibovalo krásný slunečný den a my se mohli jen těšit. V plánu bylo prošmejdit a zdokumentovat pohraniční obec Bílá Voda, přejít do Polského městečka Zloty Stok a navštívit zdejší muzeum se zlatorudnými štolami. Jestli nám vyšlo vše podle plánu? O tom se můžete dočíst v následujícím článku...Mrkající

Klášter v Bílé Vodě, kam byly za minulého režimu sváženy řádové sestry z celé země...
Obec Bílá Voda je nejsevernější a nejzápadnější obec Českého Slezska.

Praha...13.-14.2.2015

19. února 2015 v 20:53
Do Prahy jsem jela na sraz fotografů a napadlo mě, že bych při této příležitosti navštívila přátele Jarmilu a Roberta. Spojuje nás láska k turistice a památkám, toš jsem si řekla, že by bylo fajn spojit všechno dohromady...Úžasný
Přátelé souhlasili a tak jsem v pátek 13.února dopoledne nadšeně vystoupila z rychlíku na hlavním nádraží v Praze...

Hotel Intercontinental a dům mých přátel...