Výšlapy, túry, hory: ČR

Výšlap s přáteli na Lysou horu...29.1.2017

6. dubna 2017 v 11:44
Inspirováni akcí "32 vrcholů Beskyd" vyrazili jsme s přáteli v lednu na nejvyšší z nich: na Lysou horu. Mrkající Naše sestava se skládala ze tří šternberáků a tří ostraváků. Ač u nás bylo zataženo hustou mlhou, po příjezdu do Ostravice nás vítalo azuro a den jsme si parádně užili. Mrkající

Parkujeme u Horského lanového centra Opičárna v Ostravici...

Praděd a rozhledna Nová Ves...17.12.2016

23. března 2017 v 16:13
Protože u nás na Hané již pár let nenapadl v prosinci sníh, vydala jsem se se svým synem a jeho kamarádkou spolužačkou za sněhem opět na Praděd, abychom si užili aspoň nějaké ty zimní radovánky...Mrkající

Každoročně parkujeme v Karlově Studánce u Huberta. Děti se zahřívají čajíkem při čekání na autobus, který nás odveze na Ovčárnu...

Zlatorudné mlýny a Rejvíz

5. července 2016 v 8:21
Přestože jsem tato místa již dříve několikrát navštívila, vůbec mi nevadilo se na ně podívat znova s rodinou a přáteli, kteří zde byli poprvé...Mrkající

Repliky zlatorudných mlýnů v Údolí zlatých štol (Zlaté Hory). Ještě teď se divím, jak jsem stačila hbitě překonat most přes říčku kvůli této fotce, měla jsem pouhých 10 sekund (samospoušť), abych se "přiskupila" k ostatním...

Víkendový pobyt s přáteli v Harrachově...13.-15.5.2016

27. května 2016 v 9:48
Vysněný prodloužený víkend v Harrachově, který jsme si vybrali a zaplatili s přáteli již začátkem roku, konečně nastal. A tak se v pátek 13.5. vypravilo 6 dospělých a 5 dětí na 239 km dlouhou cestu...Úžasný

Krkonošská pohádka v hotelu Svornost v Harrachově může začít...Mrkající

Dolní Morava a Stezka v oblacích...22.1.2016

2. února 2016 v 12:55
Opět se potvrdilo, že neplánované akce jsou nakonec ten nejlepší zážitek...Když mi na poslední chvíli odpadlo focení a venku bylo tak krásné zimní počasí, nešlo zůstat doma. Kamarádka Jitka mi už den předtím nabízela, jestli chci jet na hory. Stačila rychlá domluva a během půl hodiny jsem seděla v autě s Gajdoštínovými. Náš cíl byla Dolní Morava. Hurá na hory!!! Úžasný

Stezka v oblacích je vidět z dálky...

Dolní Morava, chata Slaměnka a zpět...1.1.2016

20. ledna 2016 v 18:50
S kamarádkou Jitkou a její rodinou jsme se shodli, že po mlsání a lenošení mezi vánočními svátky nastal čas pro pohyb. Původní plán vyjet s dětma na Praděd ztroskotal po té, co jsme dostali informaci, že cesta od Ovčárny k Pradědu není pod sněhem. Kňourání znuděných ratolestí, šlapajících po asfaltce (místy zledovatělé) bez bobů, jsme se chtěli vyhnout, proto jsme plány přehodnotili. Volba padla na Dolní Moravu, kde právě začali zasněžovat sjezdovky...Mrkající

Parkujeme u Ski areálu poblíž restaurace Na rozcestí...

Kouty nad Desnou, rozhledna na Medvědí hoře,Rysí skála,Mravenečník, horní nádrž Dlouhé stráně, vodopád Borového potoka...10.6.2015

14. června 2015 v 19:26
Další výšlap s kamarádem T(h)omem po Jesenických horách byl opět výživný. Oslovila jsem jej coby parťáka pro výstup na novou rozhlednu na Medvědí hoře, kam jsem se chtěla od podzimu podívat. Náhodou měl právě dovolenou a po zjištění, že nás nebudou naše rodiny postrádat, byla domluva velice rychlá. A protože máme podobné tempo chůze (já tedy o malinko zaostávám) a nadšení pro hory, dali jsme kromě rozhledny i něco navíc...Něco...Přesněji řečeno celkem 19 km...Úžasný Tak jdeme na to:
V 8:30 brzdím u benzinky Agip v Šumperku a kamarád přisedá. Ještě mi tečou slzy od záchvatu smíchu, který způsobil železniční přejezd a následné 2 křižovatky. Není možné, abych tudy alespoň jednou projela bez posunování vlaku a červených na semaforech. Tom mě ujišťuje, že přesně toto se stává i domorodcům. Usmívající se V dobré náladě pokračujeme do Koutů nad Desnou...

Začátek červené značky v Koutech nad Desnou, která nás vede od parkoviště směrem ke sjezdovce...

Přechod Pálavy z Mikulova do Dolních Věstonic...18.4.2015

30. dubna 2015 v 8:41

Po snídani v Křepicích hbitě ujíždíme autem do Dolních Věstonic, kde parkujeme u muzea a čekáme na autobus, který nás zaveze do Mikulova...

Pulčín, Pulčínské ledopády a skály...22.2.2015

26. února 2015 v 13:37

Pulčín

Na výlet jsme se všichni pořádně těšili a nenechali se odradit předpověďmi počasí, které hlásaly, že má v neděli pršet. Pršelo? Samozřejmě ne. Ba naopak: nebe bylo jako malované...Děti si užily dostatečně řádění ve sněhu a dokonce zapomněly na "měřáky kilometrů". Ono to zase tak náročné nebylo: něco přes 4 km. Mapku trasy přikládám ZDE...Úžasný

Výstup na Králický Sněžník...25.10.2014

17. ledna 2015 v 16:32
Po pečlivém celoročním plánování jsme vyrazili s veselou partou na hory. Volba padla na Králický Sněžník a já měla vymyslet trasu. Mířili jsme do Stříbrnice, kde jsme zanechali auta u místního kostelíka a dál jsme šlapali po svých. Protože jsem šla už kdysi na Kraličák po modré s Tomem, tentokrát jsem navrhla značku žlutou...Mapa výšlapu ZDE.

Kostelík ve Stříbrnici...

Z Ramzové přes Smrk a Paprsek do Starého Města pod Sněžníkem...2.10.2014

17. listopadu 2014 v 12:31
Po více jak 2 letech se nám s kamarádem T(h)omem podařilo sladit časy a vyrazili jsme na výšlap, který pečlivě naplánoval. Počasí se nám ovlivnit nepodařilo (ostatně já si na hřebenovky v mlze začínám zvykat), ale i tak to byla pěkná procházka. Navzdory počasí jsme pořídili víc fotek, než kdyby bylo azuro...Mrkající
Do Šumperka jsem dorazila autem přesně v domluvený čas, naložila jsem Toma u nádraží a odjeli jsme rovnou do Hanušovic, odkud jsme pokračovali vlakem do Ramzové...

Na nádraží v Ramzové jsme dorazili malým motoráčkem a čekala na nás trasa kolem 18-ti km po Rychlebské hřebenovce...

Ráztoka, Pustevny, Radegast, Radhošť, sedlo Pindula, Velký Javorník...20.9.2014

16. listopadu 2014 v 18:10
Letos máme "štěstí" na mlhu na hřebenech. A zvlášť na Pustevnách, ještě jsem je neviděla za sluníčka. Nejinak tomu bylo i tentokrát. Na výšlap jsme se vypravili s mužíčkem a švagrovou Luckou. Původně nás mělo jít víc, ale na poslední chvíli pár lidí odpadlo. My 3 jsme se nevzdali a do hor se vydali...Mrkající

Po projetí Frenštátu p.R. a Trojanovic parkujeme nedaleko stanice lanovky Ráztoka...

Suchá Rudná, Kosárna Karlovice, klášter P.M.Pomocné u Zlatých Hor, Biskupská kupa, Zlatorudné mlýny...12.7.2014

3. srpna 2014 v 12:54
Poslední kamennou rozhlednou, která mi zbývala v Jeseníkách navštívit, byla Biskupská kupa u Zlatých Hor. Vypravili jsme se na ni s rodinkou. Moc jsem se na ni těšila, bohužel jsem byla hodně zklamaná jak stavem rozhledny, tak přístupem personálu. Samotná procházka lesem byla super, tím spíš, že jsme sbírali houby a borůvky na knedlíky...Mrkající

První zastávka se konala v obci Suchá Rudná. Malá vesnička v údolí, kde lišky dávají Dobrou noc, ale je tu ticho, klid a krásně...Uprostřed obce stojí tento památník, který připomíná 1.let družice do vesmíru v r.1957. Jde o zmenšenou kopii (1:10) objektu, který stojí v Moskvě...

Rabštejn...6.4.2014

2. května 2014 v 22:48
Už jste byli na Rabštejně (u Oskavy)? Že ne? Pak byste to měli napravit. Popíšu vám krátkou trasu, kterou zvládnou i menší děti...Mrkající

Jaro poblíž Bedřichova...

Karlova Studánka, Praděd a zpět...1.3.2014

6. března 2014 v 15:53
Bylo na čase si připomenout, jak vypadá sníh, proto jsme vyrazili na rodinný výlet na Praděd, který je v letošní zimě jediným místem, kde se sníh drží...Kromě uměle zasněžené sjezdovky v Hlubočkách jsme letos totiž boby nevytáhli...

Auto jsme nechali na parkovišti Hubertus v Karlově Studánce a protože nám autobus frnknul rovnou před nosem, měli jsme hodinku čas na procházku parkem. Davča má oblíbenou akrakci hned naproti parkoviště: výstavku kamenů...

Broumovské a Polické stěny...30.12.2013

4. ledna 2014 v 18:30
Rok 2013 se chýlil ke konci, navíc předpověď slibovala alespoň v Čechách slunečné počasí. O důvod víc, proč nesedět doma a vyrazit na poslední výšlap v tomto roce. Po delším přemítání, kam zajet, padla volba na Broumovské stěny...Mrkající

Hned na úvod jedna romantická: Lenka s Mirkem ve skalní bráně...Líbající

Z Karlovy Studánky údolím Bílé Opavy na Praděd...18.7.2013

31. července 2013 v 8:58
Na tento výlet s rodinkou jsem se moc těšila, neboť jsem ho plánovala od loňského roku. Počasí nám vyšlo dokonale a až na Davčovy karamboly to byl super výlet...Mrkající

Auto zanecháváme na hlídaném parkovišti Hubert v Karlově Studánce a v 9:30 už šlapeme po žluté turistické značce vzhůru...

Žulová, Venušiny misky, Černá Voda...9.5.2013

26. května 2013 v 12:18
Vzhledem k předpovědi, že tu máme nadlouho poslední pěkný den a také kvůli absenci delší túry, vypravili jsme se s Lenkou a Mirkem na jednu z tras, kterou před rokem naplánoval náš kamarád Tom. Protože má dvojnásobné rodičovské povinnosti a plní je vskutku poctivě, rozhodli jsme se trasu probádat "ve jménu Toma"...Mrkající
Mapa trasy je ZDE. Nutno dodat, že jsme si pořádně mákli a nohy dostaly zabrat, neboť našlapaly 20 km a i s různými zastávkami jsme byli na cestě nějakých 8 hodin.
Důležitým poznatkem je fakt, že se celá trasa (kromě výstupu na Boží horu) dá krásně objet na kole. Cesty jsou tomu přizpůsobeny a mnoho lidí tohoto faktu využilo....

Frýdberk v Žulové...

Pulčínské skály a ledopády, rozhledna Čubův kopec u Francovy Lhoty...březen 2013

26. března 2013 v 11:30

Pulčín je menší vesnička v Beskydech nedaleko Francovy Lhoty. 2km za obcí se nachází Pulčínské skály a nedaleko nich se v lesích skrývá ledový poklad...

Nýznerovské vodopády, vodopády Stříbrného potoka, Pramen Peklo, Břidličný, Špičák, Borůvkový vrch...26.8.2012

23. listopadu 2012 v 14:52
Srpnový měsíc byl na výlety bohatý. Tentokrát šlo o výšlap s Lenkou, Mirkem a našimi pejsky. V plánu byly Nýznerovské vodopády a rozhledna Borůvková hora. Dopadlo to trochu jinak, jak se můžete dočíst v následujícím reportíku...Mrkající

Naše trasa je zakreslena béžovou barvou...

Karlov pod Pradědem, Velký kotel, Vysoká hole, Jelení hřbet, Alfrédka......15.7.2012

8. srpna 2012 v 13:14
Pracovní vytížení, nemoci, nedostatek času a rodičovské povinnosti kamaráda způsobily, že jsem se dlouho nedostala na hory. Když už by to šlo, nebylo s kým a hory mi začaly moc chybět...Já bych si sama jet troufla, ale rodinka by brblala, že mě stihne krutý osud v podobě zřícení se někam, přepadení a podobných katastrof, tak jsem se ani nepokoušela něco plánovat. Hold...my ženy jsme v nevýhodě. Když jde někam chlap sám, nikomu to nepřijde divné, když chce jít ženská, už je nenormální hazardérka, což vnímám jako diskriminaci.Zamračený
Ještěže mám přátele, kteří mě sebou na hory přibalí. Domluva byla rychlá, vlakem jsem dojela do Uničova, kde mě na nádraží vyzvedli Lenka s Mirkem a mohli jsme vyrazit. Nechyběli ani naši pejskové...Mrkající

Volba padla na trasu: Karlov pod Pradědem-Velký kotel-Vysoká hole-Jelení hřbet-Alfrédka-Karlov pod Pradědem.
Nějakých 20 km...

Vidnava a okolí, polské obce Laka a Kalków, Žulová...20.3.2012

21. března 2012 v 23:07
Když jsme s kamarádem Tomem plánovali nějaké trasy pro letošní rok, zmínila jsem se, že bych ráda viděla Vidnavu a okolí, s čímž nadšeně souhlasil, protože se tam chtěl také podívat, ale netroufal si mi ji navrhnout, neboť si myslel, že by mě nezajímala. Dosud jsme courali převážně po hřebenech hor a Vidnava je přece jen z "jiného těsta" a není to zrovna vyhledávaná turistická lokalita. A právě tohle nás lákalo...Mrkající
Bylo rozhodnuto během chvilky a v co nejbližším termínu, dokud je tak pěkně. Prostudovali jsme mapy, zajímavá místa v okolí, čas odjezdu, nachystali výbavu a vyrazili. Tentokrát bez mé věrné jorkšírky Tinušky, která se zotavuje po operaci, proto jsem využila zase jednou České dráhy a v 6:30 seděla ve vlaku směr Šumperk.
Tom čekal s jejich felicií u nedalekého Penny marketu a společně jsme pokračovali přes Hanušovice a Lipovou-lázně, kde jsme přehlédli odbočku a zajeli jsme do Jeseníku. Následoval obrat a pak už jsme mířili správným směrem přes Vápennou, Žulovou, Tomíkovice (jestlipak jsou někde i VěrkoviceS vyplazeným jazykem) do Vidnavy.
Město leží západně od Rychlebských hor v tzv. Malé Hané. Sotva jsme přejeli masiv hor, ocitli jsme se na široké rovině a v dálce spatřili náš cíl. Cestou jsme se strašili, co tam najdeme a skutečnost nás docela překvapila...

Červenohorské sedlo, chata Švýcárna a zpět...6.3.2012

8. března 2012 v 12:20
Hned další den po mém 14-ti kilometrovém výšlapu následoval další, neméně náročný výšlap. Počasí vydrželo, blankytné nebe bez jediného mráčku, co bychom seděli doma, když máme volno. Doma zůstala akorát Tina, přece jen jsem si říkala, že by toho na ni bylo v krátké době dost, vždyť já jsem taky sotva lezla...Smějící se

Panorama Jesenických kopců...

Maršíkov, Jeseník, Zlatý Chlum, Čertovy kameny, Lesní bar...26.9.2011

14. ledna 2012 v 11:07
Tento podzimní výšlap jsme podnikli s kamarádem Tomem doslova na poslední chvíli. Plánovali jsme ho celý rok, chtěli jsme vzít naše polovičky, ale tu nepasovalo někomu volno, tamhle někomu do toho něco vlezlo...
Se zpětným pohledem k podzimu si troufám říct, že tento výšlap byl z našich společných výšlapů, co se počasí a počtu dosažených turistických cílů týče, dosud nejvydařenější...Mrkající

Kostel sv. Michala v Maršíkově...

Běžkování na Praděd...28.12.2011

28. prosince 2011 v 22:53
Kdo mě osobně už nějaký ten "pátek" zná, bude nad mým dnešním počínáním nevěřícně kroutit hlavou. Ano, já, věčně zmrzlá, milující teploty od 25 stupňů nahoru, neustále skuhrající, kdy už bude jaro, já, která nikdy neholdovala žádnému zimnímu sportu...já jsem dnes poprvé v životě vyrazila na běžky! Smějící se

"Juchůůů...doplazila jsem se až pod Praděd s pouhými dvěma pády." Foto: Lenka Daňková